梅田 哲也Tetsuya Umeda梅田哲也

Tetsuya Umeda

Tetsuya Umeda

梅田 哲也 迷信の科学 2009年 
展覧会風景:オオタファインアーツ、東京、2009年
Tetsuya Umeda Science of Superstition 2009
Exhibition view: Ota Fine Arts, Tokyo, 2009
Tetsuya Umeda Science of Superstition 2009
Exhibition view: Ota Fine Arts, Tokyo, 2009
梅田哲也は環境、建築、音や光、人々のふるまいなど、作品の素材は多岐に渡る。国内外で活動を展開する梅田は、日常にあるものからインスタレーションを再構築し、みる者をインタラクティブなパフォーマンスへと引き込む。また、自作した楽器を用いて、他の音楽家たちともコラボレーションをしている。

梅田哲也は、1980年熊本生まれ、大阪を拠点に活動中。近年の主な個展に、「うたの起源」福岡市美術館(2019年)、「See, Look at Observed what Watching is」Portland Institute for Contemporary Artアメリカ・ポートランド(2016年)、「0sai -Age0-」ブレーカープロジェクト、大阪(2014年)、「大きなことを小さくみせる」神戸アートビレッジセンター、兵庫(2011年) 、「クリテリオム」水戸芸術館、茨城(2008年)などが挙げられます。また主なグループ展では、「リボーンアート・フェスティバル 2019」網地島、宮城(2019年)、「空間/経験 そこで何が起こっているのか?」鳥取県立美術館、鳥取(2018年)、「メディアアートの輪廻転生」山口情報芸術センター、山口(2018年)、「札幌国際芸術祭」札幌(2017年)、「RhythmsScape」Gyeonggi Museum of Modern Artソウル、韓国(2015年)、「SURVIVE - 十和田奥入瀬芸術祭 2013」十和田市現代美術館、青森(2013年)、「MEDIA/ART KITCHEN」Bangkok Art and Culture Centre [BACC]バンコク、タイ(2013年)、「Double Vision: Contempoary Art From Japan」モスクワ市近代美術館、モスクワ、ロシア(2012年) 、「あいちトリエンナーレ2010」二葉ビル、名古屋などに参加しました。
From capturing environments, architectural structures, sound, light and human behaviour, the source of Tetsuya Umeda's work ranges widely. Working actively both in and outside of Japan, Umeda remodels installations out of daily products, engages viewers with his interactive performance pieces, and collaborates with musicians using his own originally produced implements.

Tetsuya Umeda was born in Kumamoto, Japan in 1980.He studied in Osaka, where he is based today. He has held a number of significant solo exhibitions including "Umeda Tetsuya: On the origin of voices" Fukuoka Art Museum, Japan (2019), "See, Look at Observed what Watching is" Portland Institute for Contemporary Art, Portland, U.S.A. (2016), "0sai -Age0-" Breaker Project, Osaka, Japan (2014), "Ookina koto wo chiisaku miseru (show big things as if they are small)" Kobe Art Village, Japan (2011), and "Criterium 73: Tetsuya Umeda", Contemporary Art Gallery, Art Tower Mito, Japan (2008). Umeda has also participated in "Reborn-Art Festival 2019" Ajishima, Japan (2019), "Spacing Experiences/Experiencing Space: What can happen there ?" Tottori Perfectural Museum, Japan (2018), "Reincarnation of Media Art" Yamaguchi Center for Arts and Media, Japan (2018), "Sapporo International Art Festival" Sapporo, Japan (2017), "RhythmsScape", Gyeonggi Museum of Modern Art, Seoul, Korea (2015), "SURVIVE - Towada Oirase Art Festival 2013", Towada Arts Center, Aomori, Japan (2013), "MEDIA/ART KITCHEN", Bangkok Art and Culture Centre [BACC], Bangkok, Thailand (2013), "Double Vision: Contemporary Art From Japan" Moscow Museum of Modern Art, Moscow, Russia (2012), and the 1st " Aichi Triennale 2010: Arts and Cities", Nagoya (2010).
梅田哲也着目于环境、建筑、声音和光、人的举动等众多作品题材。他活跃在日本国内外,以日常生活中的物件为素材,将其重新构成,吸引观者的参入彼种有交互性的装置作品现场。此外,他也与其他音乐家共同演奏自制的乐器。

梅田哲也1980年出生于熊本,现生活、工作在大阪。近年的个展包括,“歌的起源”福冈市美术馆(2019)、“See, Look at Observed what Watching is” Portland Institute for Contemporary Art,美国·波特兰(2016)、“0sai -Age0-” Breaker Project,大阪(2014)、“让大的东西看起来小(大きなことを小さくみせる)”Kobe Art Village Center,神户(2011)、“基准 73(クリテリオム 73)”水户艺术馆,日本·水户(2008)。参加群展包括,“Reborn-Art Festival 2019”日本·宫城网地岛(2019)、“空间/经验 那里在发生什么?(空間/経験 そこで何が起こっているのか?)”鸟取县立美术馆,日本·鸟取(2018)、“媒体艺术的轮回转生(メディアアートの輪廻転生)”山口情报艺术中心,日本·山口(2018)、“札幌国际艺术节”日本·札幌(2017)、“RhythmsScape” Gyeonggi Museum of Modern Art,韩国·首尔(2015)、“SURVIVE – 十和田奥入濑艺术节 2013”十和田市现代美术馆,日本·青森(2013)、“MEDIA/ART KITCHEN” Bangkok Art and Culture Centre(BACC),泰国·曼谷(2013)、“Double Vision: Contemporary Art From Japan”莫斯科现代美术馆(2012)、“爱知三年展 2010”二叶大楼,名古屋(2010)。